Detection of 2019 novel coronavirus (2019-nCoV) by real-time RT-PCR: Unterschied zwischen den Versionen

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*Accepted: 22.1.2020  
 
*Accepted: 22.1.2020  
 
*Published: 23.1.2020  
 
*Published: 23.1.2020  
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Dieser zeitliche Verlauf ist außergewöhnlich schnell. Normalerweise dauern die Veröffentlichungen auf Eurosurveillance dreißigmal länger. [https://public.tableau.com/profile/aukema#!/vizhome/Meta-dataAnalysisateurosurveillance_org/ReviewProcessDashboard [1]]
  
 
Bei der WHO gibt es [https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/protocol-v2-1.pdf?sfvrsn=a9ef618c_2 eine früherere Version des Aufsatzes] mit dem Datum 17.1.2020 und dem Hinweis, daß es sich um ein Update der Version 1 vom 13.1.2020 handelt.
 
Bei der WHO gibt es [https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/protocol-v2-1.pdf?sfvrsn=a9ef618c_2 eine früherere Version des Aufsatzes] mit dem Datum 17.1.2020 und dem Hinweis, daß es sich um ein Update der Version 1 vom 13.1.2020 handelt.
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== Kritik ==
 
== Kritik ==
 
  
 
=== [https://cormandrostenreview.com Corman-Drosten Review Report] ===
 
=== [https://cormandrostenreview.com Corman-Drosten Review Report] ===

Version vom 10. Januar 2021, 09:28 Uhr

Publikation bei Eurosurveillance

  • Submitted: 21.1.2020
  • Accepted: 22.1.2020
  • Published: 23.1.2020

Dieser zeitliche Verlauf ist außergewöhnlich schnell. Normalerweise dauern die Veröffentlichungen auf Eurosurveillance dreißigmal länger. [1]

Bei der WHO gibt es eine früherere Version des Aufsatzes mit dem Datum 17.1.2020 und dem Hinweis, daß es sich um ein Update der Version 1 vom 13.1.2020 handelt.

Autoren

 

 

Kritik

Corman-Drosten Review Report

Virus Fragmente:

The test cannot discriminate between the whole virus and viral fragments. Therefore, the test cannot be used as a diagnostic for intact (infectious) viruses, making the test unsuitable as a specific diagnostic tool to identify the SARS-CoV-2 virus and make inferences about the presence of an infection.

Cycle Threshold:

an analytical result with a Ct value of 45 is scientifically and diagnostically absolutely meaningless (a reasonable Ct-value should not exceed 30). All this should be communicated very clearly. It is a significant mistake that the Corman-Drosten paper does not mention the maximum Ct value at which a sample can be unambiguously considered as a positive or a negative test-result. This important cycle threshold limit is also not specified in any follow-up submissions to date.

  •